2012. november 3., szombat

Változások

Hirtelen nagyon sokat fejlődött. Egyre értelmesebb dolgokat művel :) Szerintem rengeteget ért, olyanokat, amikre nem is gondolnék... és mégis. A jelek arról árulkodnak, hogy az info valahogy "átmegy". Már nem csak főz, mos, ír :), hanem távirányítóval kapcsolgatja (-ná) a tv-t. Nem csak úgy, hogy leülünk és nyomogatja a gombokat, nem kérem szépen. Pontosan úgy csinálja ahogy a nagyok: a távirányítót a tv felé tartja és kíváncsian várja, hogy a nyomogatás milyen változást idéz elő a képernyőn. 
Aztán. Tudja, hogy hol van a kölesgolyós bödön, így amikor kölesgolyót szeretne enni, odakéreti magát a konyhapultra, belenyúl a bödönbe, kicsit kotorászik benne, kivesz egy vagy több kölesgolyót és beletömi a szájába :) Falatozás közben tesz-vesz, belekerül a bödönbe néhány egyéb tárgy is, mint pl. fogvájótartó, stivia üvegcse, kapcsok... Mikor jóllakott, a parafa fedőt visszahelyezi a bödönre :)) 
Most már a teás cumisüvegre is mindig visszateszi a tetejét egyébként :)

Ma tett egy bizonytalan lépést előre, egyedül :) Ez úgy történt, hogy a földön épp önállóan álldigált, én meg hívtam, hogy jöjjön és akkor lépett egyet, de mivel maga sem hitte el, hogy ez lehetséges, gyorsan leguggolt :)) Ma este különösen fel volt ajzva, sokat sikongatott és nevetgélt, kúszott-"mászott", mindent csinált :) Ebben a felhevült állapotban elkezdte felfelé tornászni magát a lépcsőn - meglepődve tapasztaltam, hogy annak ellenére, hogy nem mászik, sikerült neki. Aztán amikor odamentem hozzá, kb. a negyedik lépcsőfoknál, már kérte is a kezemet - így végül lépegetés lett a dologból, de azért nagyon örültem, hogy legalább néhány lépcsőfokot egyedül ment fel.

Óriási változások álltak be a kajálás terén. Előszöris a legfontosabb: sokkal többet eszik mint régebben. Köszönhető ez valószínűleg annak, hogy már nagyon sokféle kajcsit eszik - többnyire velünk együtt. Ha valamit nem ehet (mondjuk pl. melegszendvicset), akkor "lebutítva" adom neki ugyanazt a kaját (pl. olivaolajjal megkent pirítós tönköly kenyeret). Amit még mindig kerülünk, azok a tejtermékek, tojás, és finomliszt. Ezeket nem kapja. Gyakorlatilag minden mást igen. Kedvence a körte - ezt nyersen, főzve, kompótnak, mindenhogy szereti. Most azt találtam ki, hogy a teájába rakom a főtt körte levét, hát ez nagyon bejön neki :))

Kitaláltam egy nagyon fincsi teát neki, mostanában ezt iszogatja éjjel-nappal: FAHÉJ TEA. Picit édesítem nádcukorral és tegnaptól körtelével. Ebben nem csak az a szuper, hogy ízlik neki, hanem az is, hogy ezáltal nem kell drága gyümölcslevekre költeni...

Spórolás terén egyre királyabb vagyok, de még mindig kell kicsit szorítani a gyeplőn... Ez a GYED állapot meglehetősen durva... Nem baj, szeretjük a kihívásokat!... :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése