2012. november 13., kedd

PFFFFFFF!!!!!.....

Ez magamnak szól, és annak, hogy képtelen vagyok írni... Pedig úgy, de úgy szeretnék!! Annyi minden történik, rengeteg változáson mentünk keresztül az elmúlt hetekben és én csak pörgök mint egy motolla, de írni, arra nincs időm... vagy energiám. Pl. tegnap már este kilenckor kezdtek leragadni a szemeim, így aztán akkor sem bírtam gépre vetni, amit akartam. Azért, jegyzetelek szorgalmasan a kis határidőnaplómba, hogy mi az, amiket feltétlenül meg kéne örökíteni.

Az első és legfontosabb: MÁSZIK!!!!!
Pedig már majdnem lemondtam róla. Gondoltam, majd csak megbirkózunk valahogy a diszlexiával... :D Persze azért a gyógytornász barátnőmet felhívtam, hogy segítsen olyan gyakorlatokat találni, amikkel ez kiküszöbölhető, de még mielőtt jelentkezett volna, Ficere mégis rákapott a mászásra :) Hála az Égnek! Így azért nyugodtabb vagyok. Azért még vissza-visszahuppan a furi kúszó üzemmódjába, de ezt egyre ritkábban teszi. Tulajdonképpen az egész mászás sztori a múlt héten (vagy azelőtti héten) kezdődött, amikor Anyu és Emberem is felfigyeltek arra, hogy picike távokat megtesz mászva. Azt én is láttam, hogy ülés előtt mindig mászik kicsit, de gondoltam, ez csak a felülés miatt van. Hát, lehet, hogy amiatt volt, de hogy mászás lett a dolog vége, az szerencsére TUTI! :) Szóval nagyon ügyeske, és én is egyre többet agitálom a mászásra, pl. úgy, hogy amikor kéri a kezemet, hogy ide-oda menjünk, akkor inkább lehuppanok a földre, és mondom neki, hogy másszunk együtt :) Ilyenkor aztán úgy nézünk ki, mint valami négylábú állatmama és kölyke, vadászat előtt az erdőben :)
Ja igen. November 11-én tök egyedül felmászott a lépcsőn!! (Persze én mögötte álltam végig, de nem kellett hozzá nyúlnom!)

ÁLL ÉS LÉPÉSEK
Probléma nélkül megáll most már jó hosszú ideig, bár még imbolyog, de nem dől fel. Kifejezetten élvezi ezt a helyzetet, aztán azt játssza, hogy rám veti magát :)) A múltkor ebből az álldigálásból  ÖNÁLLÓAN MEGTETT 2 LÉPÉST!! Aztán szokás szerint nevetve rám dőlt :))

Egyre többet JÁTSZIK MAGÁBAN
Lent is, a konyhában. Kedvenc időtöltése a főzés :) és minden egyéb tevékenység, amihez lábas-fakanál szükséges :) Továbbra is szeret dobolni és a formabödönkével is szívesen lefoglalja magát. Na nem csak a formákat dobálja bele, hanem minden egyebet is, amiket aztán szintén összekavar a fakanállal :)

DJ Ficere
A hintát nem hintázásra használja, hanem hintakezelésre és DJ-skedésre. Az alfaholdbázis és a hinta között szokott ingázni jó sokat (fáradhatatlan :) ) , a hintára előszeretettel hasmánt rá is veti magát, miközben nagyokat rötyög, az alfaholdbázis zenéjére pedig TÁNCOL!! :DDD Egyfolytában rogyasztja a lábát a zenére! Haláli kispofa!! :DD

KEZÉT NYÚJTJA kabát felvételkor - először az egyiket, majd a másikat bújtatja be a kabát ujjába. Kis ügyes :) Ezt néhány napja - tán egy hete teszi.

Tegnap óta baromira élvezi, hogy fejjel lefelé tartja magát. Megtámaszkodik a kezein, kinyújtja a lábait és így nézelődik. A hintán is ugyanezt teszi. Szerintem nagyon élvezi a "fejjel lefele világot" :)

ÉRT SOKAT
A múlt héten valamiért egész sokat volt bekapcsolva a TV. Az egyik műsorban egy gong tálat mutattak, amihez ugyanolyan ütő párosult, mint a mi dobverőnk. Ficere ahogy meglátta az ütőt, elkezdte keresgélni a dobverőnket, és amikor megtalálta, szorgalmasan elkezdte püfölni vele a dobot :)
Múlt pénteken, amikor itt járt Anyu, agitáltuk Ficergőt, hogy csináljon zenét az alfaholdbázison. Amikor elkezdtem neki dúdolni a zenéjét, komoly arccal rám nézett a nagy barna szemeivel, majd odament a játékhoz, és megnyomta a zenegombot :)))
Amit tutira ért még, az APA, GYERE IDE, CSÜCCS, BABA, ZOKNI, BÖDÖN - és szerintem azt is, hogy "KAKI VAN A PELUSBAN, FÚÚÚJ BÜDI KAKI, GYERE CSERÉLJÜK KI A PELUST", mert ilyenkor huncutul elkezd menekülni előlem :DD

APA és REGGELIK
A sztár, a kedvenc. Amikor itthon van, vele kell lenni szinte mindig. Mondjuk, mostanában mintha csökkenne ez a tendencia, mert Emberem jelenléte ellenére, van hogy hozzám kéredzkedik, de azért ilyenkor általában vele szeretne lenni. Abszolút megértem - ki kell használni azt a kis időt, amíg itt van :) Reggelente pl. mostanában szinte mindig ő eteti, mert Apa kajája finomabb, mint az övé (ugyanaz, mondanom sem kell... :) ). Nagyon szépen kialakult egyébként a kis reggeli rituálénk: ébredés után nem sokkal pelus csere, öltözés és némi játék, aztán le a konyhába: tea készítés, kukoricadarás reggeli főzés, majd gyertyafényes asztalnál reggeli együtt. Ficerke először ölben - vagy az enyémben, de ha nálam, akkor is egy idő után átkéredzkedik Apához, aztán sétálgat és úgy eszik. Bár egyre többet marad ülve evés közben, azért jó lenne, ha megszokná, hogy ülve eszünk, ezért most épp egy etetőszék beszerzésen pörgök. Azt hiszem, erre fogjuk felhasználni az önkormányzattól kapott használt babacucc kuponunkat...

CUMI
A másik mánia. Huhh. Hát, erről jó lenne, ha kicsit leszokna. Van, hogy csak úgy a semmin nyűglődik, ilyenkor szinte mindig a cumit szeretné megkapni. Ha meglátja valahol - asztalon, polcon, földön (hát igen... bocsi, de van hogy ott marad...), azonnal elkezd nyüszíteni érte, és nyújtogatja a karját felé. Ilyenkor kénytelenek vagyunk "betömni a száját" :) Lassan elkezdem eldugdosni őket, hátha picit kevesebbet fogja így igényelni, ha legalább nem látja...

PELENKÁZÁSOK
Egyre jobb. Nem tudom írtam-e, de volt egy időszak, amikor azt hittem, belezakkanok a pelus cserékbe. Konkrétan leizzadtam közben. Nos, néhány kellemetlen birkózás után, melyben bebizonyosodott, hogy még én vagyok az erősebb, Ficergőke hajlandó hagyni magát bepelusozni úgy, természetesen néhány kompromisszumot nekem is hoznom kellett. Előszöris a peluslevétel ÁLLVA zajlik, sőt, még a popsitörlés is, sőt, még a kencefice is... majd ráillesztem a pelust hátulról a popsira, na ekkor megfordítom Ficerét, hátára fektetem és ezt a néhány másodpercet kb. nyugodtan kibírja. Általában adok neki valami kis játékot, figurát, hogy enyhítsem a "szenvedését" :) Szóval kb. megoldódott ez a kínlódás is. Juppiii! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése