2012. november 27., kedd

A dátháról


 A dokibácsi szerint 4-6 hét. Ha jól emlékszem, nekünk kb. úgy 10 napja kezdődött. Szerencsére a takonykóron kívül más tünet nincs. Persze ez is elég kellemetlen, hisz volt olyan nap, hogy megállás nélkül folyt az orra, a törlést meg utálja, nem hagyja. Az orrszívásról nem is beszélve, de azt már mi sem erőltetjük. Apu szerint felesleges, doki bácsi is csak legyintett rá egyet... úgyhogy... mi is. Úgy veszem észre, nem csak nekem, Emberemnek sincs kedve ezzel gyötörni Ficerét. Orrdugulás összesen kétszer volt, szerintem egyszer egy beszáradt takonydarab miatt, másodszor pedig a LUUF balzsam sokat segített. Az én nyakamra kentem, így mivel Ficere az ölemben próbált bealudni, elég hatékonyan sikerült belélegeznie. Lehet, hogy ez az első alkalomnál volt?... Már nem tudom. Lényeg, hogy az orrdugulás szerencsére nem nagyon jellemző. A takony meg folyik ki, ami egyrészről jó, másrészről nyilván kényelmetlen, nem csak a törölgetés miatt, hanem azért is, mert néha akarva-akaratlanul rászárad egy kevéske az orra hegyére, amit aztán tengervizes oldattal átitatott vattával törlök le - persze nem adja könnyen magát, de legalább nem sír közben... Ja igen, az orrszívás semmit nem számított orrfolyás tekintetében. Amikor az elején kiszívtuk párszor, 5 perc múlva ugyanúgy ott csillogott a víz szerű lötyi a kis orrlukában. Úgyhogy, ez is hozzásegített ahhoz, hogy hamar felhagyjunk a dologgal. 
Sokkal inkább aggasztott az, hogy éjszakánként állandóan lerúgta magáról a takarót és én nem tudtam mindig azonnal betakarni. Kicsit feljebb vettük a fűtést, de ezt sem éreztem teljesen jó megoldásnak. Legjobb lett volna egy hálózsák, de azt meg nem bírja magán elviselni. Addig agyaltam, hogy mit lehetne tenni, míg eszembe jutott egy frappáns ötlet: van egy kötött mellényem, amit amúgyis csak nagy ritkán hordok, arra gondoltam, ez pont jó lesz neki éjszakára. Akárhogy is kapálózik, nem esik le róla, ugyanakkor a mozgásban sem akadályozza. Így is lett: már két éjszakát töltöttünk benne, prímán rajta marad akkor is, amikor a takarót lerúgja magáról és a forgolódásban sem zavarja. Azóta mintha az orra is kevésbé folyna... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése