2012. október 27., szombat

Totális kimerülés

Ma eljutottunk odáig, hogy fél 5kor felhívtam Emberemet, jöjjön haza. Úgy éreztem, nem bírom tovább, totál kész vagyok. Az is megfordult a fejemben, hogy túl öreg vagyon én ehhez. Ficere nyűgösködött szinte egész nap. Ha letettem, reklamált, ha felvettem, majd leszakadt a karom, semmit nem voltam képes normálisan csinálni. Azon gondolkoztam, hogy talán rettenetesen unatkozik - egy játék sem köti le kb. 2 percnél tovább. Ahol viszonylag hosszú ideig elmatatgat magában, az a hinta a felső szinten, amit imád: azonnal bekapcsolja a zenét rajta, felmászik rá, sőt rá is vetődik vígan :) Alapjában véve a felső szinten valahogy jobban lefoglalják a "bázisok": hinta, alfaholdbázis, mosógép, kis szekrény (ezt folyton nyitja-csukja), és a pici szobácskája. 
Azt hiszem a peluscserék tették be azt a bizonyos kaput. Ma minden egyes pelenkázás óriási harc volt, amibe teljesen belefáradtam. Hihetetlen, hogy ez a csöppség, aki még csak 10 és fél hónapos, rendesen kimeríti az energiáimat egy egyszerű pelenkázásnál. Alighogy kibontom róla a pelust, tekereg is kifelé a kezeim közül, kifordul oldalra és teljes extázisban iszkol az ágy végébe. Irtóra élvezi a dolgot, én viszont képtelen vagyok rávenni, hogy feküdjön vissza. Kész akrobata mutatvány, ahogy törlöm, kenem a popsiját, aztán a pelus ráadásához kénytelen vagyok lefogni őt és valahogy ráerőltetni. Ez teljesen leamortizál testileg, lelkileg. Ficere ilyenkor rendíthetetlenül nyomja magát felfelé, sír és kiabál, vörösödik a feje, majd amint végeztünk, végre felül, s már vigyorog is - ebből látszik, hogy az egész cirkusz hiszti. Fura, de néhány napja pont akartam írni egy bejegyzést arról, hogy milyen olajozottan megy a pelenkázás: ha Ficere kezébe adok egy számára érdekes játékot, tárgyat, akkor hagyja magát pelusozni. Hát, úgy látszik, ez is hangulat kérdése... Ma ilyen szempontból pont rossz napja (napom) volt...
Ami néhány hete (hónapja?) probléma volt, az evés, az mára rendeződött. Többnyire olyan kajákat kap, amiket mi is eszünk: reggelire kukoricakása vagy zabpehely kókuszreszelékkel, mazsolával, almával, körtével. Ebédre heti egy alkalommal husi, szerencsére a bioboltban már kapható fagyasztott csirkecomb, ezt olajban megsütve adom neki. A piacon vásárolt tarját is élvezettel burkolja be :) Zöldségek közül répa, krumpli, csicsóka, fehérrépa, zeller - a brokkolit viszont tutira utálja. Néhány hete ettünk rakott karfiolt is, ez is ízlett neki. Adtam neki teljes kiőrlésű tönköly kenyeret egy kis oliva olajjal, ezt is jóízűen falatozza. Sőt, ma még teljes kiőrlésű tönkölylisztből készült kalácsot is kapott :) Szóval most már nem aggódom a kaja miatt, mindig tudok mit adni neki. Ja igen, a körtét kifejezetten imádja. Most, hogy beköszöntött a hidegebb idő, picit megpárolom, belekeverek kölespelyhet, megszórom fahéjjal és adok hozzá egy kis rizs szirupot. Imádja :) A délelőtti bealvás előtt rendszeresen kap 120-150 ml tápot, amit szépen be is nyakal.
Szóval, az örökmozgósága mostanában a legfárasztóbb, ami idővel valószínűleg csak "rosszabb" lesz... Azt hiszem, a jövőben még többet kell sportolnom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése