2012. október 6., szombat

Az elmúlt napok fejleményei vegyese

Ficere mozgásfejlődésével az érdeklődése is változott. Tegnapelőtt visszaküldtem egy táskányi kölcsönbe kapott játékot, amiket régen még imádott, ma meg már rájuk se hederített, akkor se, amikor megmutogattam őket neki. Köztük volt a puha, színes, csörgő kocka, a zörgő, lapos, kék-rózsaszín malacka, az ovális "anyag-tükör", a gumikötélen lógó színes, csörgő műanyag figurák, kulcs alakú műanyag rágóka és még sokan mások...

Mostanság kedvenc tevékenysége, a "DJ-skedés" :)
1. Felfedezte a hinta zenélőgombját, így amióta rájött, hogy fel tud kapaszkodni állásba a hinta lábán és meg tud állni mellette, azóta előszeretettel nyomogatja a zenegombot, és néha meglöki a hintát, mivel tudja, hogy elvileg mozognia kéne... :)
2. Az alfaholdbázis gombjait állva nyomkodja, a mögötte csüngő láncaimat pedig élvezettel rángatja :)

Folyton járni akar. Ehhez mindig kéri a kezemet és gyakorlatilag én csak rohanok utána :) Ennek ellenére, amikor nem járkál, egyre több időt képes nyugiban magában eltölteni. Nézegeti a könyveket - a kirakós könyvet és a kihajthatósat is. A "DJ pultokkal" is tök jól elvan, de jobban szereti ha a közelben vagyok, mert sokszor szükség van a kezemre, hogy megkapaszkodjon :) Érti már azt is, hogy "kutyus", de még nem mutogat semmire. Max teper a cuccért. Viszont már puszit is ad :) Vagyis valami olyasfélét. Odateszi a száját az emberhez - és vagy beleharap, vagy nem :) Belém persze folyamatosan harapdál nagyokat, de többször volt olyan is, hogy "csak" simán odahúzta a fejét/ száját hozzám és magához ölelt. Szerintem ez neki "puszi". Imádnivaló, hogy egyre értelmesebb, egyre többet és jobban tudunk kommunikálni. Annyira aranyos!! A múltkor az apjával doboltak azon a dobon, amit tavaly Emberem szülinapjára vettem abból a célból, hogy Ficerének doboljon rajta, ha sír. Meglepődtem, amikor Emberem szólt, figyeljem meg, Ficere rárakja Emberem kezét a dobra, amikor azt akarja, hogy doboljon :) Szóval egyre ügyesebben fejezi ki az óhaját. Ma este pl.a bealtatásnál nagyon fel volt pörögve és észrevettem, hogy folyton a kis szoba felé tekereg, mintha valamit nagyon akarna onnan. Bementünk és elég egyértelműen a gyerekkori fej-párnám felé mutogatott, aminek az egyik oldala nevetős, a másik oldala sírós kisfiú. (A sírós fele teljesen ép, a másik totál tropa :) ) Tegnap fedezte fel ezt a "csodát", ami eddig az ágyának számára kissé eldugott részén hevert, viszont ma délután annyira rákattant, hogy amikor az altatásnál kezébe került a párna, vidáman kurjongatni kezdett és belefúrta a fejét :) Természetesen a párna most az ágyunk egyik oldalán pihen, hisz egészen hirtelen bekerült a VIP játékszerek közé :) Ki hitte volna, amikor gyerekkoromban kényszeresen mindig a mosolygó részével fordítottam felfelé? És hát valljuk be, hosszú-hosszú ideig ez volt a párnám, amin aludtam :) Érdekes.
Emberm beteg volt múlt héten, és annyira ügyesek voltunk (kopp-kopp), hogy mindezidáig nem kaptuk el (és remélem már nem is fogjuk). Ennek nagyon-nagyon örülök!! Főleg, hogy Ficere nem anyatejcsis és ilyenkor mindig arra gondolok, hogy az a kevés anyatejcsi, amit durván 5 hónapig kapott, mégiscsak megtette a hatását. Érdekes, hogy Emberemmel jellemzően nem nagyon kapjuk el egymás nyavalyáit. Ez állítólag azt jelenti, hogy másmilyen az immunrendszerünk (nagyon lebutítva mondva...), amit tökéletes kombináció az utód számára :) Hát, remélem tényleg az!!
Az apját még mindig imádja, de szerencsére már nekem is megörül, amikor egy kis időre eltűnök, majd újból meglát. Sőt, mostanában előfordul, hogy az apja öléből átkéredzkedni hozzám. Ez újdonság :) Ja, és akkor is, amikor játszunk, egyre többször eszébe jut, hogy hozzám bújjon, vagy belém fúrja a fejét, megharap. Ha leteszem, sokszor szinte azonnal jön vissza, rángatja a nadrág száramat és visszakéredzkedik az ölembe. A jó ideje megvásárolt Bohém mamás hordozót most kezdem igazán értékelni. Ez az egyetlen olyan fajta hordozó,amiben vígan elvan, ui. ez nem korlátozza a mozgásában. Nyilván, nem olyan stabil , de így is szuper. Egyre többször használjuk.
A fürcsizések mostanában rám maradtak. Amióta néhány hónapja Ficerének enyhe averziója támadt a fürcsizés iránt, Emberem egyre inkább rám hagyta ezt a feladatot. Mi pedig élvezzük :) Elmondható, hogy egyre jobban szereti a fürcsizést, de azért valljuk be, nem ez a kedvenc tevékenysége. Néha van, hogy szinte épphogy beül a kádba, és már jönne is kifelé. Ilyenkor nem erőltetem a dolgot, csak az arcát, nyakát megmosom gyorsan, aztán jövünk kifelé. 
A kaja-ügy is fejlődik. Egyre többet eszik. Biztos azért, mert a fogacskák most nyugiban vannak... Szerintem picit hízott is, de ebben nem vagyok biztos, mert olyan kis nyúlánk gyerek :) Egyébként azokat a kajákat szereti, amiket mi eszünk. Kár, hogy nem adhatunk neki bármit... :( A múlt héten adtam neki olyan husit, amit a piacon vettünk és András megfőzte. Ezt imádta!! A kezemet fogva csak úgy tömte a szájába a falatokat! Iszonyú jóízűen kebelezte be a kis főtt tarja darabokat :) A halat is imádja és a rizst is. A tegnapi sült zöldségeket is komálta. Amióta jobban eszik, én sem parázom túl, ha néha kevesebb csúszik le a torkán... Arra is rájöttem, hogy az esti vacsi tápot mind megeszi, ha a maradékot az első felsíráskor adom neki. Ilyenkor félálomban beszlopálja az összeset, s ez azért is előnyös, mert ezután azonnal visszaalszik. Az éjszakai két Sinemil még mindig napirenden van, és ráadásul most már mind egy szálig elfogy az összes. Nem baj. Ja igen, arra is rájöttem, hogy az étkezések közötti felsírások alkalmával itókát adok neki. Így viszonylag könnyen visszaalszik. Kivéve amikor nem - pl. tegnap, amikoris elképesztően nyűgös volt... Azt hiszem, kicsit kicsípte a kaki a popsiját :( Nem szokott ilyen lenni - tán még sosem volt- hogy éjjel bekakilt... Három körül vettem észre, minthogy annyira nagyon hisztis-raplis volt, megszagoltam a popsiját. Nem volt nagyon büdös, épp hogy éreztem rajta azt a jellegzetes szagot :) Persze azonnal mentünk pelus cserére. Szerencsére nem volt nehéz... A csere közben visszaaludt - ez mindenkinek jó volt... :) Persze, hogy ne legyen "könnyű" dolgom, azért csak visszaébredt kicsit. A peluscserék egyébként javultak. Most már valahogy el tudom érni, hogy nyugton maradjon arra a rövid időre, amíg rárakom a pelust. Többnyire a:
"Bagdadban, Bagdadban"
mondóka bírja lekenyerezni és még a 
 Pumukli dal :) (Hello, hello, nagy baj van kérem, riadó!...).
Az altatódalaim közül:
- Budapesti vásár téren
- Elment a két lány virágot szedni
- A Nap nyugodni tér
- A börtön ablakába
csak ez utóbbit szereti. Erre megnyugszik, bealszik rá. A többinél előfordul (pl. ma is), hogy elkezd nyekeregni, jelezvén, hogy jobb, ha elhallgatok :) Nem tudom miért, de az "A börtön ablakába" nagyon tetszik neki... Majd amikor nagy lesz, megkérdezem :)) (Úgyse fogja tudni, sajnos... )
A héten végre találkoztunk Hugiékkal is, volt némi atrocitás, mivel Ficere szeretetből meghúzta Luludi haját, aztán később meg Luludi "leordította" Ficere  fejét. Ezt Ficerém annyira zokon vette, hogy keserves sírásban tört ki... Kis cukikám. Picit benyügizett estére, elfáradt. Egyébként egyre jobban viseli a társaságot - pl. a tündérke unokatesókat, vagy a családi megmozdulásokat, de azért még mindig előfordul, hogy egy-két ember idegesíti, ilyenkor picit félre vonulunk vele, aztán megint minden oké lesz egy ideig. 
Hát, ezek jutottak hirtelen eszembe... aztán éjjel majd biztos még jön egy csomó gondoloat, amiket nem lesz lehetőségem azon nyomban leírni, így vagy később kerül begépelésre, vagy elvész a virtuális térben. Nagyon álmos vagyok (ittam közben egy pohár MAvro Dafnét), megyek aludni.
Ja igen, megvettem azt a vibrációs övet (önkéntes eü.pénztári számláról), ami fogyaszt- elvileg. Tegnapelőtt őta napi 1-2x használom. Imádom!! És várom, hogy eltűnjön a hasam... (Persze, a tornát nem hagytam abba!!...)
Ja, és még!:
- szerdán megállt tök egyedül kb. olyan 2-3 mp-ig,
- csütörtökön sokkal tovább, szerintem olyan 5-10 mp-ig egyensúlyozott a saját lábán :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése