2012. április 24., kedd

Fogzik


Úgy tűnik, lehull a lepel a titokzatos "megfurcsulást" illetően. Egy ideje változást tapasztaltam Ficere étkezését illetően - konkrétan az egy-egy alkalommal elfogyasztott mennyiség feltűnően lecsökkent. Először az oltásnak tudtam be, aztán az időjárásnak, majd tegnapelőtt, amikor konkrétan 40 ml-t bírt magába passzírozni egy szuszra, teljesen kétségbe estem. Mi történt ezzel a gyerekkel? Előszedtem a babanaplót, hogy megnézzem, hogyan alakult az étkezés az elmúlt hónapokban, s ahogy sejtettem, fehéren-feketén ott virított az orrom előtt, hogy bizony 150-160-at is képes volt magába dönteni. Most meg?? 40 ml és kínlódik, köpi kifelé a nyelvével, idegesen nyög, fordítja el a fejét és amikor mégis próbálkozom, mert nem bírom felfogni, hogy ennyire nem éhes, akkor elkezd behisztizni, hogy értsem már meg, neki ez nem kell! Teljes kétségbe esésemben (néhány ideges és frusztrált könnyet is hullajtottam) felhívtam a védőnőt, hogy megkérdezzem, mi erről a véleménye. Szerencsére vannak emberek, akik képben vannak :) Azonnal felvilágosított, hogy ez nagy valószínűséggel a fogzás következménye. Ami igaz az igaz: Ficere mostanában nagyon felszínesen alszik, éjjel szinte másfél óránként felkel, zsizseg, felsír, stb. Továbbá nyáladzik folyamatosan, és rágni is szeret - mindent. Pl. előszeretettel kapja be az ujjainkat, amit aztán teljes erővel csócsálni kezd. Mindez azért elég gyanús így együtt. Meg aztán ez megmagyarázná a néhány napja észlelt nyűgösséget is... Igen, biztosan fogzik. Hugitól kapott egy rágcsálható fogkefe szerűséget, tegnap még nagyon tetszett neki, ma már nem annyira - úgy festett, mintha fájna neki amikor ráharap. Most, hogy kiderült mi az oka az étvágytalanságának, nem vagyok rest folyamatosan kínálgatni Ficerét és olyankor etetni, amikor elfogadja. Így aztán totálisan felborult az étkezési rend, de legalább eszik. Pl. a mai étkezésünk így alakult:
- 7:30h - cici + 80 ml
- 10h - 130ml (9h-tól kínálgatva, 3 részletben elfogyasztva)
- 11h - 60ml
- 14h - 90ml
- 14:30h - 40ml
- 15:30h - 90ml
- 17h - 40ml
- 18h - 120ml
- 20:30 - 80ml

Szóval, jó sokszor megkínálom, így aztán van bőven lehetősége eldönteni, mikor akar enni :) A "kaja-undor" egyébként azzal kezdődik, hogy forgatja a fejét, kitekergeti a nyakát jobbra-balra, vagy csak az egyik irányba, aztán elcsúsztatja a cumit a szája sarkába. És nevet :) Rám néz, és vigyorog. Majd a végére bedühödik, ha erőltetem az evést. De amióta a védőnővel beszéltem, nem erőltetem. Inkább kínálgatom többször. A védőnő elmondása szerint sokan megállnak a gyarapodásban, sőt, fogynak is fogzás idején. Mivel nem szeretném, ha veszítene a súlyából, igyekszem nagyon odafigyelni az igényeire. Tényleg jó sokszor meg fogom etetni, nem hagyom éhezni!! :)

Egyébként az egész teóriát meghazudtolva tegnap átaludta az éjszakát - na jó, egyszer felébredt enni, de ennyi! Ilyen még nem volt!! Ez nagy fejlődés :) Kíváncsi vagyok a ma éjjelre... :)

2 megjegyzés:

  1. Ha jön Artond foga, úgyis látni fogod, azt hiszem az alsó szemfog az első?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, figyelgetem - már ahogy engedi - és tényleg mintha kicsit fehérebb lenne ott az ínye... Izgi :)

      Törlés